Управління освіти і науки

Волинської обласної державної адміністрації

Головна E Новини освіти E На Волині пройшло громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

На Волині пройшло громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

Вівторок, 15 Жовтня, 2024 | Новини освіти

11 жовтня у Луцьку відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження у Волинській області. Мета зустрічі – роз’яснення реформи та визначення першочергових кроків для реалізації її цілей з урахуванням особливостей нашого регіону.

До заходу долучилися заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків, заступник голови ОДА Тарас Шкітер, начальниця управління освіти і науки облдержадміністрації Наталія Матвіюк, представники Проєкту DECIDE, РДА, територіальних громад, а також керівники закладів середньої, фахової передвищої та професійно (професійно-технічної) освіти Волині.

Нагадаємо, реформа старшої школи є частиною комплексного оновлення загальної середньої освіти за концепцією «Нова українська школа». З 2027 року в Україні функціонуватиме трирічна профільна середня освіта. Тобто діти, які зараз навчаються у 7 класі, через три роки підуть до академічного ліцею чи професійного коледжу.

Академічні ліцеї формуватимуться на базі закладів загальної середньої освіти, а профільні – на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

«Реформа непроста, адже перед кожним з нас стоїть багато викликів. Тому що від органів виконавчої влади, керівників громад, педагогів залежить освіта волинян. Ми повинні пам’ятати про наслідки наших дій і докласти максимально зусиль, щоб досягнути позитивних результатів та успіху», – сказав під час заходу Тарас Шкітер.

Андрій Сташків наголосив на важливості запровадження змін. Адже старшокласники перевантажені: учні 10-11 класів зараз вивчають більше 15-ти предметів. Також, згідно з дослідженням якості освіти PISA, є розрив між учнями сільських і міських шкіл. Реформа профільної освіти має ж на меті вирівняти цю нерівність. Окрім того, учнівство немає широкого вибору профілів і предметів. Зокрема, часто буває так, що в ліцеях в межах однієї територіальної громади профілі повторюються, а реформа дозволяє учням вибрати ті профілі, які їм цікаві.

«Реформа профільної освіти передбачає додатковий рік навчання. Дуже часто говорять, що додатковий – 12 клас. Але насправді додатковим є 10-ий. Це той клас, де після закінчення 9 класу учні вирівняють нерівність між різними типами шкіл і зможуть зосереджуватися на профілях, які вони обирають. Впродовж 10 класу учні оберуть предмети, за якими будуть навчатися остаточно в 11-12 класах», – сказав заступник міністра освіти і науки України.

Потому головна освітянка області Наталія Матвіюк розповіла, що основною вимогою до формування ліцею є кількість учнів. Тобто ліцеєм стане той заклад, який зможе набрати у старші класи (10 клас) не менше 60 учнів. Решта шкіл, які у 10-ті класи набирають менше 60 дітей, стануть гімназіями. Перетворення школи у гімназію відбудеться шляхом зміни типу закладу. Тож ліцей, який стане гімназією, забезпечуватиме базову середню освіту.

Під час моделювання мережі закладів старшої профільної освіти на 2024-2027 роки кожна територіальна громада області враховувала:

• вимоги законодавства до ліцеїв;

• вимоги законодавства до безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору;

• демографічні показники розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць;

• спроможності територіальних громад;

• профілізація старшої профільної школи та необхідність охоплення на відповідній території всіх профілів навчання.

• кількість учнів у школах;

• територіальну доступність закладів початкової та середньої освіти;

• контингент дітей шкільного віку, які проживають та закріплені за територією обслуговування шкіл;

• матеріально-технічну базу;

• кадровий потенціал;

• досягнення закладів освіти.

У межах області запропоновано утворити 121 заклад старшої профільної освіти, з них: 93 академічні ліцеї та 28 професійних коледжів.

«Однак експерти швейцарсько-українського проєкту DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”, які вивчали дане питання та проаналізували особливості і проблеми впровадження реформи на Волині, дійшли висновку, що загалом із 93 проєктних академічних ліцеїв створення 23 є недоцільним, – зазначила начальниця управління освіти і науки ОДА. – Щодо старшої профільної школи професійного спрямування, то тут поки що немає істотних змін. Вона функціонуватиме на базі профтехзакладів й закладів фахової передвищої освіти, які працюють уже зараз».

Слід зазначити, що захід організовано Міністерством освіти і науки України в партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE та за сприяння Волинської ОДА.

Джерело: Facebook

Loading

Поділитися:

Generic selectors
Exact matches only
Пошук по заголовку
Пошук по змісту
Post Type Selectors

Понеділок
Вівторок
Середа
Четвер
П’ятниця
Субота
Неділя
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6