Такі зустрічі дають можливість почути вчителів, які щодня реалізують зміни в класах і від яких безпосередньо залежить успіх реформи. Саме їхній досвід, ідеї та зворотний зв’язок допомагають робити політику «Освіта для життя» реальною і дієвою — такою, що працює для дітей.
Ця політика є логічним продовженням реформи НУШ, її мета — забезпечити цілісний освітній досвід, у якому зміст освіти, підходи до викладання та шкільний простір доповнюють одне одного й допомагають учням і ученицям краще розуміти світ і себе в ньому.
Наприклад, коли діти досліджують, чому тануть льодовики, вони одночасно застосовують знання з фізики (теплообмін), хімії (склад атмосфери), географії (кліматичні зони) і громадянської освіти (вплив людини на довкілля). Вони бачать не окремі предмети, а цілісну картину світу і розуміють, як їхні дії можуть змінювати цей світ.
До створення змісту концепцій освітніх галузей ми залучили практикуючих вчителів, директорів шкіл і методистів з усієї України — тих, хто щодня працює з дітьми й добре розуміє реальні потреби шкіл. До процесу було залучено понад 2700 педагогів, 5300 батьків і 2800 учнів. Також провели відкриті зустрічі та обговорення з експертами, освітянами, науковцями, представниками бізнесу й громад. Саме на основі цього створили концепції освітніх галузей, які допоможуть зробити навчання для дітей зрозумілішим, цікавішим і практичним.
Сьогодні ми навчаємо вчителів трьох пілотних галузей — природничих наук, мистецтва та технологій. Програма навчання допоможе педагогам краще зрозуміти нові освітні концепції й те, як застосовувати їх на практиці. Також учителі ознайомляться з модельними навчальними програмами, підходами до оцінювання результатів навчання та іншими інструментами роботи. Загалом акцент зроблено на інтегрованому навчанні (коли предмети поєднуються навколо спільних тем) та розвитку компетентностей учнів, а не лише засвоєнні фактів.
Для ефективного впровадження політики у школах оновлюємо освітні простори — STEM-лабораторії та кабінети. У 2025 році на ці потреби було виділено 499,4 млн грн. Простори оснащують сучасним шкільним дослідницьким обладнанням з природничих наук, інженерії, прототипування, радіоелектроніки, творчості тощо. Це дасть можливість школярам навчатися через практику, сприятиме формуванню інженерного та наукового мислення, підвищить якість підготовки до вступу до коледжу чи університету.
Ми прагнемо забезпечити кожній дитині освіту, яка дає не лише знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті, впливати на зміни навколо себе.




Джерело: Facebook
![]()










