Управління освіти і науки

Волинської обласної державної адміністрації

Головна E Новини освіти E На Волині пройшло громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

На Волині пройшло громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

Вівторок, 15 Жовтня, 2024 | Новини освіти

11 жовтня у Луцьку відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження у Волинській області. Мета зустрічі – роз’яснення реформи та визначення першочергових кроків для реалізації її цілей з урахуванням особливостей нашого регіону.

До заходу долучилися заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків, заступник голови ОДА Тарас Шкітер, начальниця управління освіти і науки облдержадміністрації Наталія Матвіюк, представники Проєкту DECIDE, РДА, територіальних громад, а також керівники закладів середньої, фахової передвищої та професійно (професійно-технічної) освіти Волині.

Нагадаємо, реформа старшої школи є частиною комплексного оновлення загальної середньої освіти за концепцією «Нова українська школа». З 2027 року в Україні функціонуватиме трирічна профільна середня освіта. Тобто діти, які зараз навчаються у 7 класі, через три роки підуть до академічного ліцею чи професійного коледжу.

Академічні ліцеї формуватимуться на базі закладів загальної середньої освіти, а профільні – на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

«Реформа непроста, адже перед кожним з нас стоїть багато викликів. Тому що від органів виконавчої влади, керівників громад, педагогів залежить освіта волинян. Ми повинні пам’ятати про наслідки наших дій і докласти максимально зусиль, щоб досягнути позитивних результатів та успіху», – сказав під час заходу Тарас Шкітер.

Андрій Сташків наголосив на важливості запровадження змін. Адже старшокласники перевантажені: учні 10-11 класів зараз вивчають більше 15-ти предметів. Також, згідно з дослідженням якості освіти PISA, є розрив між учнями сільських і міських шкіл. Реформа профільної освіти має ж на меті вирівняти цю нерівність. Окрім того, учнівство немає широкого вибору профілів і предметів. Зокрема, часто буває так, що в ліцеях в межах однієї територіальної громади профілі повторюються, а реформа дозволяє учням вибрати ті профілі, які їм цікаві.

«Реформа профільної освіти передбачає додатковий рік навчання. Дуже часто говорять, що додатковий – 12 клас. Але насправді додатковим є 10-ий. Це той клас, де після закінчення 9 класу учні вирівняють нерівність між різними типами шкіл і зможуть зосереджуватися на профілях, які вони обирають. Впродовж 10 класу учні оберуть предмети, за якими будуть навчатися остаточно в 11-12 класах», – сказав заступник міністра освіти і науки України.

Потому головна освітянка області Наталія Матвіюк розповіла, що основною вимогою до формування ліцею є кількість учнів. Тобто ліцеєм стане той заклад, який зможе набрати у старші класи (10 клас) не менше 60 учнів. Решта шкіл, які у 10-ті класи набирають менше 60 дітей, стануть гімназіями. Перетворення школи у гімназію відбудеться шляхом зміни типу закладу. Тож ліцей, який стане гімназією, забезпечуватиме базову середню освіту.

Під час моделювання мережі закладів старшої профільної освіти на 2024-2027 роки кожна територіальна громада області враховувала:

• вимоги законодавства до ліцеїв;

• вимоги законодавства до безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору;

• демографічні показники розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць;

• спроможності територіальних громад;

• профілізація старшої профільної школи та необхідність охоплення на відповідній території всіх профілів навчання.

• кількість учнів у школах;

• територіальну доступність закладів початкової та середньої освіти;

• контингент дітей шкільного віку, які проживають та закріплені за територією обслуговування шкіл;

• матеріально-технічну базу;

• кадровий потенціал;

• досягнення закладів освіти.

У межах області запропоновано утворити 121 заклад старшої профільної освіти, з них: 93 академічні ліцеї та 28 професійних коледжів.

«Однак експерти швейцарсько-українського проєкту DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”, які вивчали дане питання та проаналізували особливості і проблеми впровадження реформи на Волині, дійшли висновку, що загалом із 93 проєктних академічних ліцеїв створення 23 є недоцільним, – зазначила начальниця управління освіти і науки ОДА. – Щодо старшої профільної школи професійного спрямування, то тут поки що немає істотних змін. Вона функціонуватиме на базі профтехзакладів й закладів фахової передвищої освіти, які працюють уже зараз».

Слід зазначити, що захід організовано Міністерством освіти і науки України в партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE та за сприяння Волинської ОДА.

Джерело: Facebook

Loading

Поділитися:

Generic selectors
Exact matches only
Пошук по заголовку
Пошук по змісту
Post Type Selectors

Понеділок
Вівторок
Середа
Четвер
П’ятниця
Субота
Неділя
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3