
Створення безпечного, комфортного, розвивального освітнього середовища — один з основних принципів діяльності зразкового закладу освіти, що забезпечує рівні можливості та рівний доступ до освіти всіх учасників освітнього процесу. Організація такого середовища є важливим аспектом національної стратегії щодо розвитку безбар’єрного простору в Україні, яка визначає шляхи усунення бар’єрів для різних груп населення.
В освіті безбар’єрність передбачає інтеграцію фізичної, інформаційної та цифрової доступності, що включає адаптацію навчальних приміщень, матеріалів і методів для осіб з інвалідністю, а також використання сучасних технологій для забезпечення доступу до навчання.
Безбар’єрне освітнє середовище включає в себе не тільки фізичні аспекти, але й розвиток інклюзивної культури, де важливим є формування толерантного ставлення серед учнів та педагогів, адже це дозволяє кожному відчувати себе частиною освітнього процесу, незалежно від індивідуальних особливостей.
Під час проведення інституційних аудитів управлінням Державної служби якості освіти у Волинській області здійснюється оцінювання освітніх і управлінських процесів закладів освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямками: «Освітнє середовище закладу освіти». Під час оцінювання важлива увага приділяється створенню безпечного, архітектурно доступного, розвивального та вільного від будь-яких форм насильства освітнього простору.
Посібник для директорів закладів освіти у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами: https://surl.gd/elmhgr
Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти https://surl.li/djubvv
Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти https://surl.li/uncrxk
Джерело: Facebook